The Digital Neighborhood is een groeiende gemeenschap van elf zelfstandig opererende technologiebedrijven met in totaal 1.250 werknemers. Dankzij de nauwe samenwerking in de groep kunnen organisaties in de Benelux, Duitsland en Scandinavië uit de expertise van elk bedrijf in deze gemeenschap putten. De nieuwe merkidentiteit helpt de groep beter uit te leggen waar het voor staat aan klanten, nieuw talent en toekomstige overnamepartijen.
De Broad Horizon groep werd in 2012 opgericht en bedient momenteel 2.300 klanten. In de afgelopen drie jaar zag het zijn omzet verdrievoudigen. The Digital Neighborhood wil verder groeien tot één van de sterkste technologieconcerns van Noord-Europa. De nieuwe merkidentiteit sluit beter aan op de waardepropositie: een digitale community met diepgaande technische kennis en een focus op cloud infrastructuur, cybersecurity, cloud consultancy & development, oplossingen voor bedrijfsapplicaties, data science en business intelligence.
Met een focus op talent creëert The Digital Neighborhood een omgeving waarin mensen in hun werk kunnen excelleren. Klanten kunnen via één vast aanspreekpunt uit de collectieve expertise van de community putten, waar en wanneer zij die maar nodig hebben.
The Digital Neighborhood is een vooraanstaande partner van Microsoft voor de Noord-Europese markt. Het bedrijf beschikt over diepgaande inhoudelijke kennis van het complete ecosysteem van Microsoft. Één van de bedrijven in The Digital Neighborhood is Inner Circle-partner van Microsoft. Zes bedrijven zitten in de partneradviesraad. Verder heeft de community negen Microsoft-specialisaties, tien Microsoft Most Valuable Professionals (MVP’s) en een FastTrack Recognized Solution Architect (Power Platform).
The Digital Neighborhood is daarnaast een Global Enterprise Skills Initiative (ESI)-partner en Security & Manageability Elite Partner (Engineering Program) van Microsoft. De groep won reeds diverse Microsoft Partner of The Year-awards voor verschillende disciplines en beschikt over het meest complete aanbod van Microsoft-diensten van alle spelers in de midmarket.
Jean-Yves Charlier, CEO van The Digital Neighborhood: “Deze rebranding helpt ons om een sterke marktpositie in te nemen. Dit sluit aan op onze groeistrategie: we willen marktleider in Noord-Europa worden. De rebranding helpt ons om uit te groeien tot één van de meest aantrekkelijke werkgevers in de regio voor technisch toptalent. Het merk The Digital Neighborhood is tegendraads, sterker en relevanter. Daarnaast laat het duidelijker zien wat we als collectief doen binnen de digitale markt.”