In samenwerking met Emerce hebben we een vijfdelige serie gemaakt van True klanten in de spotlight. In dit eerste deel, Twentyseven Agency over managed hosting als onderdeel van je agency model. We gingen in gesprek met Maarten Slokker (CTO).
Full-specialisme in plaats van full-service. Voor een groeiend aantal agencies is het beproefde agency-model met volledige opgetuigde SCRUM-teams én enorme overheadkosten, verleden tijd. Liever wordt gewerkt in een team van specialisten dat volledig is afgestemd op de wensen van de klant. Daarbij worden (externe) specialisten alleen ingezet in een project waar ze daadwerkelijk waarde toevoegen, bijvoorbeeld als het gaat om managed hosting. Deze werkwijze -Bespoke Agile- scheelt enorm in overheadkosten.
De werkwijze van een gespecialiseerd bureau in plaats van een breed bureau betekent ook dat specialistisch werk, bijvoorbeeld managed hosting wordt uitbesteed aan externe dienstverleners. Een goed voorbeeld is de case van Twentyseven. Dit bureau is onderdeel van Handpicked agencies. Binnen deze groep werken tien labels met ieder hun eigen specialisatie, Twentyseven is puur gericht op .NET-development. Sinds oktober 2020 zijn ze binnen Handpicked dan ook begonnen met het bouwen van enterprise platformen voor corporate Nederland. Dit doen ze aan de hand van .NET-technologie en met behulp van Content Management Systemen zoals Sitecore, Umbraco en Storyblok.
Lees ook: .NET Core vs .NET Framework: wanneer kies je welk framework?
Specialized Agency
Bij Twentyseven geloven ze in het specialized agency-model en dat betekent dat ze zich richten op waar ze goed in zijn: development. En omdat ze zich daar met het team ook volledig op willen focussen, hebben ze ook echt alleen maar developers in dienst. Dat specialiseren is een bewuste keuze en betekent dat er voor kennis en vaardigheden die niet in huis zijn, andere labels en specialisten worden aangehaakt.
Onnodige Full-service
In het recente verleden waren vrijwel alle organisaties in deze sector zogenoemde full-service agencies. Maar de afgelopen jaren zijn corporates enorm gegroeid in hun digitale maturiteit en zien bureaus dat veel rollen intern worden belegd. Wat de klantvraag aan agencies sterk verandert. Deze corporates hebben dus ook geen full-service team vanuit hun agencies nodig, maar hebben behoefte aan een aantal specifieke rollen om zo’n project te draaien. En daar sluit de dienstverlening van Twentyseven op aan. Ze leveren dus geen full-service team, maar kijken naar de vraag van de klant en stemmen daar het team op af. Het voordeel: je kunt een heleboel overhead kwijtspelen en dus veel meer budget écht gebruiken voor de specifieke vraag van de klant.
Verschillende klanten, verschillende eisen
Om dit te verduidelijken drie verschillende voorbeelden van klanten uit het portfolio. De eerste is in Nederland één van de grootste kinderopvangorganisaties. Zij werken met een op basis van Umbraco als CMS gebouwde “Mijn”-omgeving. Maar voor klant twee, een leverancier in specialty chemicals, heeft Twentyseven een Sitecore-platform in beheer. Voor het derde bedrijf, dat medisch apparatuur levert, is een marketingplatform gebouwd op basis van Storyblok. Dit zijn slechts drie voorbeelden van uiteenlopende klantvragen, waar dus ook drie compleet verschillende oplossingen én teams van specialisten nodig zijn.
Managed Hosting als onderdeel van je agency model
Waar Twentyseven leunt op verschillende Content Management Systemen als basis van de platformen die ze hebben gebouwd voor hun klanten (Sitecore, Umbraco en Storyblok), daar hebben we voor die CMS’en ook weer verschillende hosting-services nodig. En that’s where we come in. Juist vanuit die specialized-agency gedachte koos Twentyseven ervoor om de hosting-vragen uit te besteden aan de specialisten van een betrouwbare hosting-partner.
Belangrijke factoren daarbij waren ervaring, kennis en gevoel voor service. Maar bij de zoektocht draaide het vooral om technische kennis, want daar begint het eigenlijk allemaal bij. De kernvragen bij Twentyseven waren: hebben ze de vereiste technische kennis? Kunnen ze .NET hosten, en hebben ze daar voldoende kennis van? Leveren ze de support die we nodig hebben, oftewel: kunnen ze inderdaad de klanten helpen die 24/7 support willen, en pakken ze inderdaad midden in de nacht de telefoon op als er iets misgaat? Blijkbaar konden we daar een overtuigend antwoord op geven want uiteindelijk kwamen ze uit bij True.
Bekijk ook: De complete gids over (managed) hosting
Gevarieerde oplossingen
Als hosting-partner helpen we dus al sinds de start van Twentyseven in 2020 met uiteenlopende projecten, die door de keuze voor verschillende CMS’en ook ieder zo hun eigen hosting-oplossing nodig hebben.
Zo is Storyblok een headless SaaS (Software as a Service)-oplossing, waarvan de hosting van het CMS-stuk bij hen zelf ligt. Voor het bouwen op Storyblok, heeft Twentyseven dus enkel hosting-services voor de front-end van de websites nodig. Dat is een hele andere hosting-vraag dan dan bij Sitecore, dat je eigenlijk kunt hosten op twee manieren: via Sitecore Managed Cloud -dan ligt de hosting bij Sitecore- en via In-Azure, waarbij je alles host in Microsoft Cloud. Dit gedeelte ligt dan ook bij ons, zodat we die hele set-up van de Azure-omgeving beheren. Het is in dat specialized agency-model dus zeker belangrijk dat je als hosting-partner ook veel kennis over cloud-omgevingen in huis heeft. Want het draait niet alleen om managed hosting services op de eigen servers, maar we kunnen ons ook ondersteunen bij vraagstukken rondom hosting in de cloud.