We werken voortdurend om TrueCare simpeler, veiliger en gebruiksvriendelijker te maken voor al onze klanten. Grote, maar ook kleine veranderingen, voeren we door in iteraties. In dit artikel lees je over de nieuwste ontwikkelingen zoals het aanvragen en afhandelen van SSL-certificaten, de nieuwe Subscriber-functie en DNSSEC.
SSL-certificaten
Je kunt tegenwoordig eigenlijk niet meer om een SSL-certificaat heen. Het versleutelen van het bezoekersverkeer is niet alleen een goede en veilige zaak om in te regelen, maar ook steeds meer een bepalende factor voor je positie in de zoekmachine en het imago van je bedrijf. Het befaamde groene slotje wordt dan ook (gelukkig maar!) bij steeds meer consumenten bekend.
Bij True bieden we verschillende SSL-certificaten aan. Zo kun je bij ons standaard terecht voor een basiscertificaat van Let’s Encrypt, maar bieden we ook Extended Validation en Organization Validation certificaten aan voor organisaties die voor extra validatie, autoriteit en zekerheid willen gaan.
Vanaf zeer binnenkort hebben we het proces voor SSL-certificaten aanvragen in TrueCare verbeterd. Zo hebben we gekeken naar automatisering. Als klant zal je merken dat het aanvragen van een certificaat sneller is geworden. In slechts een paar stappen wordt straks een certificaat aangevraagd, gevalideerd en snel afgehandeld door onze engineers.
Een SSL-certificaat is in 6 stappen af te ronden. Na het selecteren van het type certificaat kun je de bedrijfsgegevens invullen, of direct de CSR invoeren. In het laatste scherm krijg je te zien wat de kosten zijn voor het certificaat en wat de verwerkingstijd is. Een functie waar we tevens aan werken is volledige automatisering bij aanvraag van een certificaat. Zo wordt het ook mogelijk om een SSL-certificaat automatisch te verlengen na de contractperiode. Dat betekent dat je geen omkijken naar het certificaat hebt nadat je het certificaat hebt aangevraagd
Subscribers
Het komt regelmatig voor dat er meerdere experts betrokken zijn bij een ticket. Nu kan het zo zijn dat de persoon die het probleem constateert niet de persoon is die beschikt over de juiste kennis om het probleem op te lossen. Voor zulke situaties hebben wij de mogelijkheid ingebouwd om meerdere toeschouwers te koppelen aan een ticket. Dit noemen we in TrueCare een ‘Subscriber’.
Het toevoegen van zo’n ‘Subscriber’ hebben we natuurlijk zo eenvoudig mogelijk voor je gemaakt. Stel, je mailt naar support@true.nl om een issue te melden en je voegt daar ook wat mensen toe in de CC. Dan worden die mensen automatisch toegevoegd als ‘Subscriber’. Een ‘Subscriber’ krijgt automatisch via de mail een melding als er gereageerd wordt op het ticket.
Een andere methode is om de ‘Subscriber’ via TrueCare zelf toe te voegen. Dat kan aan de rechterkant van de ticketstream, in het blokje ‘Subscribers’. Nieuwe ‘Subscribers’ zijn toe te voegen via e-mailadres. Als ze al in het systeem staan kun je ook iemand toevoegen als ‘User’.
Het toevoegen van subscribers werkt vrij intuïtief. Naast het ticket heb je een invoerveld waarbij je iemand per e-mail toe kan voegen, of via een dropdownmenu (“Choose a user”).
DNSSEC
Zoals je misschien weet zorgt het DNS-protocol voor de vertaling van domeinnaam naar IP-adres. Daar zijn constant ontwikkelingen voor. Een van de belangrijkste ontwikkelingen is misschien wel DNSSEC. DNSSEC kun je zien als een uitbreiding van het DNS-protocol, waarbij het SEC staat voor ‘Security’. Bij DNSSEC worden de DNS records namelijk voorzien van een digitale handtekening zodat er extra validatie plaatsvindt. Als aanvrager kun je aan het DNS record zien of het teruggestuurde verzoek daadwerkelijk ‘echt’ is. De belofte van DNSSEC hiermee is dat het spoofen van DNS records niet langer mogelijk wordt. Dit alles maakt de ‘bewegwijzering’ van het internet een stuk veiliger. Wel zo handig met de nieuwe privacywet (AVG)! En tevens ook een functie die we spoedig lanceren binnen onze dienstverlening.
Nog meer in het verschiet
Naast DNSSEC staan ook verbetering van domeinregistratie en domeinbeheer op de planning en werken we aan een DNS API, waardoor bulkacties een stuk eenvoudiger gemaakt worden. En zitten er ook nog talloze andere mooie features in de pijplijn. Stay tuned!
Vragen over de ontwikkelingen van TrueCare? Neem contact met ons op. Op zoek naar een goede handleiding om dingen voor elkaar te krijgen? Bekijk onze handleidingen op manual.true.nl.