Enabling (y)our people and business, to scale ambition through technology
“Alles in ons werk draait om ambities realiseren en maximaal schalen met slimme technologie. Zowel de ambities van onze klanten en hun business als de ambities van Trueligans”, zegt Bas van der Vliet, UX Designer bij True. “Om onze purpose en technologische vooruitstrevenheid kracht bij te zetten, hebben we een refresh van de visuele identiteit ontworpen. Dat hebben we samen gedaan met onze partner en impact design studio u-inc, met wie we ook onze nieuwe purpose en merkstrategie hebben ontworpen.”
“In het nieuwe ontwerpsysteem staan de dynamiek en het aanpassingsvermogen vanuit #scalingambition centraal. Zo wordt de manier waarop True naar managed hosting kijkt zichtbaar en voelbaar in alle uitingen”, zegt Laurens Franssen, Co-founder/Creative Director van u-inc. “De refresh van de identiteit van True is een logisch gevolg op de nieuwe merkstrategie die we samen met True hebben ontwikkeld. De nieuwe purpose en focus is hiermee op een inspirerende manier verankerd in de totale merkbeleving van True.”
Continue impact
“Het systeem is gebaseerd op een 5 bij 5 grid en vindt haar oorsprong uit ons beeldmerk de ‘E-mark’. Vanuit dit grid kunnen we schaal letterlijk visueel maken. Dat staat voor het opschalen van je ambitie, maar ook voor het op- en afschalen van de infrastructuur van je applicatie wanneer nodig”, zegt Bas. “Onze engineers doen niets liever dan kijken hoe het nog efficiënter kan. Zodat je nooit meer kosten hebt en resources verbruikt dan nodig voor je wensen, eisen en ambitie.”
De website is een treffend voorbeeld hoe het nieuwe ontwerpsysteem tot leven komt. Met webdeveloper iSide hebben we het visuele concept en de vormgeving van u-inc technisch doorvertaald naar modulaire content blokken. Zo kunnen we onze website snel doorontwikkelen op een manier die onmiskenbaar is voor True.
Mens, kleur en digitaal
Met de refocus is True weer een echt tech-geörienteerd merk geworden, waarin de mensen centraal staan: Trueligans en klanten. “De keuze voor het lettertype ondersteunt dit. Het lettertype Everett heeft een symmetrische basis-structuur met een organische en digitale uitstraling. De afgesneden vormen zorgen voor een eigen, moderne en tegelijk tijdloze signatuur”, zegt Laurens.
Bas: “Het kleursysteem van True weerspiegelt de diversiteit van mensen en de verscheidenheid in oplossingen en expertise. Het palet zorgt daarmee voor een kleurrijk en positief merkbeeld.”
Iconische illustraties
De illustraties die True gebruikt, zijn al meer dan 10 jaar iconisch voor ons merk. De illustraties, ontworpen in samenwerking met Patswerk, bewegen continu met de tijd en met de oplossingen van True mee. Bas: “De illustraties zijn zowel intern als extern onlosmakelijk verbonden met True. Het is een tof proces: van het concept dat we samen met u-inc bedenken en schetsen, tot de vertaling ervan door Patswerk als statisch beeld of animatie. Onze nieuwe ‘motion’ brand movie is daar een voorbeeld van.”
Purpose expliciet in tekst
Grote delen van de nieuwe strategie zaten al impliciet in de organisatie, in het DNA van Trueligans. Dat is met de nieuwe strategie expliciet gemaakt, met mensen centraal en werken aan effectieve oplossingen. “Dat wilden we ook explicieter maken in de teksten op de website. Het nieuwe design van de website hebben we dan ook aangegrepen om teksten aan te scherpen en de principes er sterker naar in voren te laten komen”, zegt Daniel de Groot, CCO van True.
“De nieuwe website versterkt onze positie in de markt, een positie die we nu steviger in gaan nemen: leider in de markt van specialistische managed hosting. Een partner, dicht op de klant, betrokken bij de organisatie en een persoonlijke aanpak”, zegt Marilou van Doorn, CEO van True.